खासमा दशै कसको हो ? मगरहरुको पनि होइन भने कसको त ?

खसहरुको दशै हो भन्ने आधार छैन

चन्द्रप्रकाश बानियाँ

पश्चिमको खस समाजले दशैं मनाए पनि मुख्य चाड मानेको देखिदैन । पूर्वका राई-लिम्बुहरुले पनि दशैं पर्व गोर्खा राज्यले जबर्जस्ती थोपरेको हो भन्छन् ।

उपत्यकाका नेवारहरुले पनि दशै होइन मोहिनी पर्व मनाउँछन् । तराईमा पनि खासै पहाडको जस्तो दशै मनाइँदैन ।

पृथ्वीनारायण शाहको गोर्खा विजय अभियानसँगै नेपालको पूर्व-पश्चिम दशै पर्व विस्तार भएको देखिन्छ । गोर्खाको शाहवंशको मूल भिरकोटको मगरवंशसँग जोडिन्छ भनेर मानिन्छ ।

त्यसको अर्थ दशै पर्वको उद्गम चौबेसी राज्य रहेको देखिन्छ । चौबीसी राज्यहरु रहेको इलाका पुरानो मगरात हो । अर्थात कहीँकतै दशै पर्व मगरातसँग जोडिन्छ । मगरात मगरसँगै जोडिन्छ । त्यसैले दशैको उद्गम मगर जाति र मगरभूमिसँग जोडिन जान्छ ।

मगरहरुले दशै हाम्रो होइन भनेको पनि सुनिन्छ । मगरको पनि होइन भने दशै कसको हो त ?

खसको होइन, आर्यको होइन, राई-लिम्बुको पनि होइन, नेवारको पनि होइन । मूल खोज्दै जाँदा दशै मगरातसँग ठोकिन्छ ।

अर्को एउटा कुरा, दशैमा देवी पूजा होइन, हतियार पूजा गरिन्थ्यो । आजसम्म पनि गरिदैछ । कोट्पूजा गरिन्थ्यो । कोट भनेको निशान स्थान हो ।

निशानस्थान भनेर हतियार भण्डारलाई भनिन्थ्यो । दशैको कोट्पूजा भनेको हतियार पूजा हो । कोटमा राँगो अनिवार्य रुपमा बलि चढाइन्छ । त्यो परम्पराले पनि कोटपूजा आर्य परम्परा होइन भन्ने जनाउँछ ।

२/४ बर्षयता क्षत्री नामको संगठनले घट्स्थापनालाई क्षत्री पर्व भनेर मनाउन थालेको छ । क्षत्री भनेको हिन्दू पद हो । हिन्दूइतर समुदायमा चतुरवर्णी व्यवस्था हुदैन । दशै हिन्दू वा आर्य परम्परा हो भन्ने ऐतिहासिक आधार फेला पर्दैन । अनि कसरी क्षत्री पर्व भयो ?

आर्यवंशी क्षत्री जातको उद्गम गुजरात, राजस्थान, मेवाड् आदिलाई मानिन्छ । भारतमा यतिखेर रजपूत भनेर चिनिने समुदायलाई इतिहासले कुषाण र शक जातिको रुपमा चिन्दछ ।

नेपालका खस क्षत्रीहरु भारतबाट उक्लेका होइनन् । तिब्बततिरबाट ओर्लेका खसहरुले जनै भिरेर हिन्दू धर्म ग्रहण गरेका हुन् ।

भारतमा घट्स्थापनालाई क्षत्री दिवस मानिदैन ।

दशै खस पर्व होइन । नेपालको संविधान २०७२ ले खस भनेको पहाडी क्षत्रीलाई भनेको छ । पहाडी क्षत्रीभित्र खस र ब्राह्मणपुत्र खत्रीहरुलाई राखेको छ ।

आर्यवंशी क्षत्रीहरुलाई नेपालको संविधानले मधेसी भनेको छ ।

मूलत: खत्री भनेको आर्य ब्राह्मण र खस महिलाबाट जन्मेको वर्णशंकर समुदाय हो । खस र खत्री दुबै थरीको पुर्ख्यौली र मौलिक पर्व दशै हो भनिहाल्ने ऐतिहासिक र सांस्कृतिक आधार फेला पर्दैन ।

क्षत्री समाजको नेतृत्वले त्यसबारेमा कुनै अध्यययन गरेको हो कि लहै लहैमा जन्त हिँडेको होला कुन्नी ?

कृपया साल्पा अनलाइनको फेसबुक पेज र युट्युब च्यानल सर्च गरी लाइक तथा सब्स्क्राइब गर्नुहोस् ।

Please enter your comment!
Please enter your name here

सम्बन्धित समाचार

याे पनि पढ्नुस्